文曜星君

主要产出类别:八点档,簧文,相声,表情包,出乎意料的一些刀

Wait for it 可唱版本

wait for it 可唱版


努力做到押中原曲的韵,还原原曲的梗,踩上原曲的点,以及尽量委婉地翻译了第二句话【哈哈哈哈哈哈哈

请广大群众不要吝惜您们的建议,意见以及各种——等等臭鸡蛋扔上来很不好清理的!



Wait for it


Theodosia每天都写信到我家

每当她丈夫离开是我来陪伴她

他服役于英属佐治亚

试图保持殖民地平和

他可以保住这佐治亚

但Theodosia属于我


爱情不分对与错

罪人抑或贤者

只有一味求索,求索。


而我们仍相依相偎

欢笑,流泪

经历心碎

犯下过错


若有个因缘

万人之间

唯我能与她相伴

那我愿为之等待

我愿意为之等待


我祖父用上帝之怒来向人传道

但有些东西是训诫和颂歌无法教导

我母亲七窍玲珑

我父亲德高望重

当他们溘然长逝

全无指示

徒留遗产来继承


死神不分对与错

罪人抑或贤者

只有一味求索,求索。


而我们仍继续生活

崛起,低落

冲破枷锁

犯下过错


若有个因缘

爱我者间

唯我仍活在这世间

那我愿为之等待

我愿意为之等待


等待!

等待!

我唯有自我可以绝对掌握

等待!

等待!

我世上绝无仅有

我世上空前绝后


我没有落在后面

或误了时间

未停滞不前我在

浪潮中蛰伏


Hamilton面对无尽险峰拦阻

他有梦想要追逐

他已然沉舟破釜


Hamilton惜时如金 他一往无前

若我是他又当何如?


Hamilton不会踯躅

因他无拘无束

只有一味求索,求索。


而他总会是胜利者

他颠覆规则

加入赌博

提高赌注


若有缘故

存者屈指可数

唯他日新月著

那 该死的 我愿为之等待

我愿意为之等待


命运不分对与错

罪人抑或贤者

只有一味求索,求索。


而我们仍继续生活

崛起,低落

冲破枷锁

犯下过错


若有因缘

万人以命祭献

我却活在世间

那么我愿意

为之等待……

为之等待……



以下中英对照:



Theodosia writes me a letter every day

Theodosia每天都写信到我家

I'm keeping the bed warm while her husband is away

每当她丈夫离开是我来陪伴她

He's on the British side in Georgia

他服役于英属佐治亚

He's trying to keep the colonies in line

试图保持殖民地平和

But he can keep all of Georgia

他可以保住这Georgia

Theodosia, she's mine

但Theodosia属于我


Love doesn't discriminate

爱情不分对与错

Between the sinners

And the saints

罪人抑或贤者

It takes and it takes and it takes

只有一味求索,求索


And we keep loving anyway

而我们仍相依相偎

We laugh and we cry

欢笑,流泪

And we break

经历心碎

And we make our mistakes

犯下过错


And if there's a reason I'm by her side

若有个因缘 万人之间

When so many have tried

唯我能与她相伴

Then I'm willing to wait for it

那我愿为之等待

I'm willing to wait for it

我愿意为之等待


My grandfather was a fire and brimstone preacher

我祖父用上帝之怒来向人传道

But there are things that the

Homilies and hymns won't teach ya

但有些东西是训诫和颂歌无法教导

My mother was a genius

我母亲七窍玲珑

My father commanded respect

我父亲德高望重

When they died they left no instructions

当他们溘然长逝 全无指示

Just a legacy to protect

徒留遗产来继承


Death doesn’t discriminate

死神不分对与错

Between the sinners

And the saints

罪人抑或贤者

It takes and it takes and it takes

只有一味求索,求索


And we keep living anyway

而我们仍继续生活

We rise and we fall

崛起,低落

And we break

冲破枷锁

And we make our mistakes

犯下过错


And if there’s a reason I’m still alive

若有个因缘 爱我者间

When everyone who loves me has died

唯我仍活在这世间

I’m willing to wait for it

那我愿为之等待

I’m willing to wait for it

我愿意为之等待


Wait for it x4

等待!等待!


I am the one thing in life I can control

我唯有自我可以绝对掌握


Wait for it x4

等待!等待!


I am inimitable

我世上绝无仅有

I am an original

我世上空前绝后


Wait for it x4


I’m not falling behind or running late

我没有落在后面 或误了时间


Wait for it x4


I’m not standing still

I am lying in wait

未停滞不前——我在

浪潮中蛰伏


Hamilton faces an endless uphill climb

Hamilton面对无尽险峰拦阻

He has something to prove

他有梦想要追逐

He has nothing to lose

他已然沉舟破釜


Hamilton’s pace is relentless

He wastes no time

Hamilton惜时如金 他一往无前

What is it like in his shoes?

若我是他又当何如?


Hamilton doesn’t hesitate

Hamilton不会踯躅

He exhibits no restraint

因他无拘无束

He takes and he takes and he takes

只有一味求索,求索


And he keeps winning anyway

而他总会是胜利者

He changes the game

他颠覆规则

He plays and he raises the stakes

加入赌【博

提高赌【注


And if there’s a reason

若有缘故

He seems to thrive when so few survive, then Goddamnit—

存者屈指可数 唯他日新月著

I'm willing to wait for it

那 该死的 我愿意为之等待

I'm willing to wait for it...

我愿意为之等待


Life doesn't discriminate

命运不分对与错

Between the sinners and the saints

罪人抑或贤者

It takes and it takes and it takes

只有一味求索,求索


And we keep living anyway

而我们仍继续生活

We rise and we fall and we break

崛起,低落

冲破枷锁

And we make our mistakes

犯下过错


And if there's a reason I'm still alive

若有因缘 

When so many have died

万人以命祭献

我却活在世间

Then I'm willin' to—

那么我愿意

Wait for it...

为之等待...

Wait for it...

为之等待...




评论(3)

热度(17)